Filteren

Lucht zuiveren in de showroom

Stap 1

Voor welk soort locatie zoekt u een oplossing?

Stap 3

Voor welk soort locatie zoekt u een oplossing?

Geen producten gevonden voor deze selectie.

Lucht zuiveren in de showroom: presenteer uw producten stofvrij

Lucht zuiveren in de showroom heeft als voornaamste doel dat uw klanten geen laagje stof op de producten aantreffen. Bij producten die een langere doorlooptijd kennen is het van belang dat de lucht in de showroom zoveel mogelijk vrij is van stof. Een laag stof geeft de klant de indruk dat het product niet courant is.

Lucht zuiveren in de showroom

Lucht zuiveren in de showroom kan invloed hebben op uw omzet en bespaart op schoonmaakkosten. In een ruimte waar producten worden tentoongesteld is het belangrijk dat deze producten zo schoon en representatief mogelijk worden gepresenteerd. Als deze onder een laag stof bedekt gaan doet dit in grote mate afbreuk aan de presentatie.

U kunt hierbij denken aan:

  • Voertuigen
  • Duurzame consumptiegoederen
  • Producten die een lange shelf tijd kennen

Mogelijke oplossingen

Door een hoge-capaciteit luchtreiniger op te hangen kan ervoor worden gezorgd dat de hoeveelheid stof in de ruimte geminimaliseerd wordt en de tentoongestelde producten optimaal worden gepresenteerd. Hierbij is het HEPA filter een goede keuzen.

Meer over HEPA filters

Deze gestandaardiseerde filters zijn in klassen ingedeeld, afhankelijk van het type gebruik. Doorgaans treft u in luchtreinigers zogenaamde H14 HEPA filters aan. Deze laten alleen deeltjes kleiner dan 0,3 micrometer. Een micrometer is een duizendste deel van een millimeter (een miljoenste deel van een meter dus). De lucht stroomt dus door het filter, maar alles groter dan 0,3 micrometer blijft achter in het filter, en dat met een gestandaardiseerde efficiëntie van 99,97%. Sommige filters dienen periodiek vervangen te worden, maar er zijn ook filters verkrijgbaar die gewassen kunnen worden.

Zie ook:

Terug naar stap twee.

 

Lucht zuiveren in de showroom